Interjú Grubits Blankával
„Amikor az ember
a színpadon áll, az felbecsülhetetlen érzés.”
Interjú
Grubits Blankával
Grubits
Blanka tavaly végzett a Pesti Broadway Stúdióban. Osztályából volt szerencsém
már Széplaki Évával, Soós Máté Bátorral és Tassonyi Balázzsal is riportot
készítenem (az Interjúk fül alatt
megtalálhatjátok őket). Augusztusban pedig Blankával volt lehetőségem
beszélgetni. Az interjú alatt hamar világossá vált számomra, hogy Blanka egy
igen sokszínű, tettre kész lány. Több darabban is látható a Budapesti
Operettszínházban, egyre több fellépésen csillogtathatja meg tehetségét. Blanka
életének e fontos mozzanatairól mesélt nekem bővebben az interjúban. Fogadjátok
őt nagy szeretettel!
Csenge: Mikor és miért
döntöttél úgy, hogy a színészi pályára szeretnél lépni?
Blanka: 12-13
éves koromban fogalmazódott meg bennem, hogy ezt a pályát válasszam, mert
mindig is szerettem szerepelni. Írtam könyvet és állandóan kamera volt a
kezemben. Sose akartam más lenni, mindig is a színészet érdekelt. Vácon a Gyémánt
Musical Stúdióban volt lehetőségem tanulni, ahol tanárom, Brenner Judit
bíztatott, hogy érdemes lenne a zenés színész pályával foglalkoznom.
Cs.: Kik voltak, akik támogattak a céljaidban?
B.: A
szüleim eleinte nagyon féltettek, mert nem tudták, milyen ez az intézmény és
milyen kihívásokkal jár. De látták bennem az eltökéltséget, és azt, hogy ez tesz
boldoggá. Érezték, hogy a színház nekem a második otthonom.
Talán
a legnagyobb támogatást a stúdiós osztálytársaktól kaptam, mindenki mindenkit
motivált. Az ott töltött 3 év igazi csapatmunka volt.
Cs.:Van álomszereped, amit a jövőben szívesen
eljátszanál?
B.: A
Pendragon-legenda című előadásban Coverként
próbáltam Eileen St. Clair szerepét és nagyon megszerettem a karaktert. Az
utóbbi években fogalmazódott meg bennem, hogy számomra a legnagyobb kihívást és
örömöt Elisabeth megformálása jelentené. Illetve titkos vágyam a jövőre nézve
Mrs. Danvers szerepe is.
Cs.:Van olyan szereped a színházban jelenleg, ami
különösen a szívedhez nőtt?
B.: A
mostaniak közül Bánki Anna szerepe volt a legmeghatározóbb az Abigélből. A Stúdióban elsajátítottuk a
szakma alapjait, de amikor egy-egy szerep megformálására került sor, akkor vált
nagyon sok minden érthetővé. Valahogy így volt Bánki Anna figurájánál is. Sok
olyan dolgot értettem meg a próbák alatt, amikre Somogyi Szilárd, az
osztályfőnökünk tanított.
A
másik pedig a Péntek 13 című
operettben Gyöngy Virág karaktere. Ő egy primadonna, akinek a drámaiságát és
humorát ötvözni egy izgalmas kihívás volt számomra. Ez volt az első olyan
feladat, amiben elő kellett vennem női eszköztáramat és meg tudtam élni a
nőiességemet. Ebben nagy segítségemre volt Soós Máté Bátor barátom, akivel
nagyon szeretek ebben a darabban együtt játszani.
Cs.:Volt olyan félelmed, amit le kellett küzdened
ahhoz, hogy minél jobban teljesíts színészként?
B.: Két
nehézséggel találtam szemben magam, mikor a Stúdióba jöttem. Először is
rájöttem, hogy magas vagyok. Ezt próbáltam az előnyömre fordítani. Emellett a
hangi adottságaimat is tovább kellett fejlesztenem, mert 6 évig klasszikus
hangképzést kaptam. A színházban, illetve a Magyar Hajnal Énekstúdió
segítségével értem el azt a hangot, ami a musicaljátszáshoz szükséges.
Cs.:Van olyan személy a színházban, akitől
bármikor elfogadsz tanácsot?
B.: Nagyon
szeretem, ha valaki tanáccsal lát el. Kerényi Miklós Mátétól és Janza Katától sok
segítséget kaptam a Pendragon-legenda
próbái alatt. De Vágó Zsuzsitól, Peller Károlytól, Szabó P. Szilvesztertől és
volt osztályfőnökömtől, Somogyi Szilárdtól is nagyon sokat tanultam. Az
Operettszínházban mindenki nagyon befogadó és készséges arra, hogy segítsen a
másiknak.
Cs.:Hol képzeled el magad 5 év múlva?
B.: Remélem
a következő 5 évben sok olyan élmény ér, legyen az fellépés vagy egy szerep,
ami még újabb utakat nyit meg számomra. Találkozások olyan emberekkel, akik
inspirálnak.
Cs.:Mit tanácsolnál azoknak, akik a
színészszakmán gondolkoznak?
B.: Gondolják
meg jól! Ha pedig biztosan ezt szeretnék csinálni, akkor vágjanak bele! Nagyon
sok örömforrás van ebben a szakmában. Amikor az ember a színpadon áll, az
felbecsülhetetlen érzés. Volt olyan az idők során, hogy elbizonytalanodtam.
Elgondolkodtam azon, hogy vissza kellene fordulnom, de mikor meghallottam a
tapsot, vagy bármilyen pozitív impulzust kaptam a nézőktől, az meggyőzött, hogy
ezt kell csinálnom.
Sok
kitartás és alázat, ezek mind elengedhetetlenek! Merjék beismerni a hibáikat, s
javítsanak azokon!
Cs.:A tavalyi évadban Peller Károly rendezésében
szerepeltél osztálytársaiddal a Péntek 13 című előadásban.
Milyen tapasztalatokkal gazdagodtál az operett műfajában?
B.: A
korábbi években Somogyi Szilárddal musical vizsgaelőadásaink voltak (Tavaszébredés, Godspell), illetve egy prózai előadás avantgárd stílusban. Ezek
igen nehéz, mély mondanivalókkal bíró darabok.
Az
operettben viszont a humor eszközeit kellett okosan használni. Elhinni, hogy
lehetünk viccesek a színpadon. Közben figyelni arra, hogy megfelelő ritmussal is
rendelkezzen, minden a helyén legyen.
Jó
volt megtapasztalni, hogy a drámaiság mellett humort is tudok a színpadon
képviselni és könnyed tudtam lenni.
Cs.: Talán az egyik legfontosabb színészi
feladatod az idei évadban az Abigél című
előadásban lesz. Milyen szerepet tölt be az életedben?
B.: Bánki
Anna volt az első olyan szerepem a színházban, amivel komolyabban kellett
foglalkoznom. Szerintem az Abigél egy
örökérvényű darab, melyre mindig kíváncsiak lesznek az emberek minden
korosztályból. Emellett egy izgalmas zenei élmény, egy közösségi darab, ahol
nincs helye konfliktusnak. Picit a cserkészethez tudnám hasonlítani. Úgy
gondolom, a társadalomban is így kellene működnünk. Legyen összefogás,
megbocsájtás, bajtársiasság az életünkben!
Cs.: A színház mellett egyre többször kapsz
lehetőséget külső helyszíneken való fellépésekre is.
B.: Igen, egyre több fellépésre kerül sor,
de nem írja felül a színházat, másfajta tapasztalatokkal gazdagodom. Mire
vagyok képes egy mikrofonnal, úgymond „csupaszon” a színpadon. Emellett
hangilag is sokat tudok fejlődni. Jelenleg a The Miracles Show formációt is
erősítem. Különböző kabaré és revü előadásokkal, tánccal egybekötött musical
vagy könnyű zenei részletekkel lepjük meg a közönséget.
Nemrég
két verset is megzenésítettem, ami arra is inspirált, hogy az idei évben egy
saját dalt is írjak. Nagyon szeretnék egy zongorás irodalmi estet tartani,
amiket éttermekbe, kisebb helyekre is el lehet vinni.
Cs.:Miben láthatnak
téged a nézők az idei évadban?
B.: A Budapesti Operettszínház minden
előadására várjuk a kedves nézőket! Én jelenleg a Pendragon legendában, az Abigélben,
a Rebeccában és az István, a királyban vagyok látható.
Illetve novembertől több helyszínen ismét látható lesz a Péntek 13!
A
Köszönjük Magyarország! pályázatnak
köszönhetően létrehozhattunk egy irodalmi estet Irodalmi szerelem- szerelmi irodalom címmel. Pányik Tamás
rendezésében lesz látható, játszótársam Ruff Roland lesz, egy zongoristával
kiegészülve. Nagy költőóriásaink életén keresztül megismerjük a nő és a férfi
kapcsolatát. Az előadás továbbjátszása pedig a jövőben tervben van!
Köszönöm
Blanka, hogy elfogadtad a meghívásomat! Nagyon sok sikert kívánok jövőbeli
projektjeidhez!
Köszönöm,
hogy elolvastátok az interjút! A jövőben szeretnék ismét aktívabb lenni, igen
izgalmas dolgokkal készülök nektek. A tervek szerint szeptemberben elindul a
2020/2021-es színházi évad, remélem, sok előadásra el tudtok majd menni. Jó
szórakozást kívánok hozzájuk!
2020.08.30.
Kányi
Csenge
Megjegyzések
Megjegyzés küldése