Interjú Horváth Dániellel
"Sosem késő."
Interjú
Horváth Dániellel
Mint
azt ígértem nektek a legutóbbi cikkem végén, további meglepetéssel érkeztem.
Egész rövid időn belül sor került a következő interjúra a Zsöllye blogon.
Második interjúalanyom pedig nem más volt, mint a Budapesti Operettszínház
fiatal színésze, Horváth Dániel.
Danival 2015-ben ismerkedhetett meg a pesti teátrum közönsége, amikor megkapta
a Rómeó és Júlia című musical-ben
Tybalt szerepét. 2016-tól kezdve pedig csak záporoztak a fiatal tehetségre a
jobbnál jobb szerepek: Axel von Fersen, Ashley Wilkes, Jehan Frollo vagy akár
Szegény Dzsoni. Legnagyobb örömömre Dani elfogadta a meghívásomat, így a
színpad után szeptember 7-én már személyesen is találkozhattam vele. Eddig a
tehetséges színészt láttam benne, ezek után megismerhettem egy igazán jó fej
srácot. Hogyan kezdődött a története? Hol látja magát a jövőben? Alább
elolvashatjátok, jöjjön Horváth Dániel!
Csenge: Te is azon
színészek közé tartozol, akik először nem is ezen a pályán szerettek volna
elhelyezkedni. Egészen mást tanultál, mégis most elmondhatod, hogy 4 éve a
Budapesti Operettszínházat erősíted. Hogyan kezdődött a történeted?
Dániel: Miskolcon születtem, ott láttam 8
évesen, a Miskolci Nemzeti Színházban, az Elisabeth-et
Janza Katával, Kamarás Mátéval és Dolhai Attilával. Ekkor döntöttem úgy, hogy
színész szeretnék lenni. Az általános iskola elvégzése után, a Zrínyi Ilona
Gimnáziumban végeztem drámatagozaton. Fel szerettem volna jönni Pestre a
Színművészeti Egyetemre. Végül úgy döntöttem maradok Miskolcon. Elvégeztem egy
gyógymasszőri képzést a Ferenczi Sándor Egészségügyi Szakközépiskolában, utána jöttem
fel Budapestre. Felvételiztem a Színművészetire, de oda nem vettek fel, így kerültem
a Pesti Broadway stúdióba, 2014-ben.
Cs.: Kik voltak a legfőbb támogatóid, hogy színházzal foglalkozz?
D.: Miskolcon volt egy amatőr
társulat a Miskolci Musical-és Dalszínház. Ott „bontogattam szárnyaim”. Hittem
magamban és abban, hogy sikerülni fog. Most pedig összejönni látszik. A barátaim,
osztálytársaim, a tanáraim, mind támogattak.
Cs.: 2014-ben elsőre felvételt nyertél a Pesti Broadway Stúdióba. Miért
jelentkeztél? Másik színi tanodán nem is gondolkodtál?
D.: 2013-ban részt vettem az Országos
Musical Kurzuson, ott ismertem meg Somogyi Szilárdot, a Budapesti
Operettszínház rendezőjét. Mesélt nekem a Stúdióról. Akkor még hátra volt egy
év a gyógymasszőri képzésből, amit nem hagyhattam félbe. Így vártam még egy
évet. Tudtam más színi tanodákról is, de úgy éreztem itt a helyem!
Cs.: Számodra aránylag korán jött a lehetőség, hogy igazán megmutasd magad a
publikumnak, másodévesen kaptad meg Tybalt és Axel von Fersen szerepét.
Mennyire volt "megterhelő", hogy ilyen korán bedobtak téged a mély
vízbe?
D.: Stúdiósként több dologra kellett
koncentrálnom, emellett az sem volt egy könnyű helyzet, hogy leadjam magamról a
felesleges kilókat! De 8 éves korom óta ezt szerettem volna csinálni. Úgyhogy
kaptam a lehetőségen és minden erőmmel azon voltam, hogy helytálljak!
Cs.: Volt idő,
mikor elbizonytalanodtál? Felmerült benned bármikor is a kérdés, hogy biztos
ezzel szeretnél-e foglalkozni?
D.: Igen. 2011-ben volt egy énekverseny,
ahova én nem jutottam be. Ezt olyan kudarcnak éltem meg, hogy maradtam
Miskolcon, hogy tovább képezzem magam. De ez se volt olyan eltántorító, nem
változott az álmom, hogy színész legyek. Csupán „lefékeztem” egy kis időre.
Cs.: 2017-ben fejezted be a Stúdiót. Visszatekintve szerinted mi a
legfontosabb dolog, amit megtanultál a Stúdióban, mint színpadilag, mint akár
emberileg?
D.: Az első két évben nagyon sok közös
feladatunk volt. A csapatmunkától eltekintve külön egyéniségként is meg kellett
mutatkoznunk, mindenki kapott kisebb szerepeket. Rengeteg térformát és
koreográfiát tanultunk. Hogyan viszonyuljunk egymáshoz, hogyan reagáljunk. Ez a
csapatmunka másodsorban tökéletes volt arra, hogy lényegében elsősorból
figyelhessük meg, mit és hogyan csinálnak a főbb szereplők. Hogyan működnek a
színpadon, és sikerült ellesni pár dolgot. Ezért is választottam a Stúdiót,
mert tudtam, hogy ha nem is rögtön szólistaként, de akár „tálcatartóként” ott állhassak
a színpadon és tanulhassak!
Cs.: 4 éve vagy tagja a pesti teátrumnak, de már most több mint 14 szerep
van mögötted. Szerinted minek köszönheted ezt a sikert?
D.: Főleg a színház vezetőségének. A Rómeó és Júlia című musical-ben Szabó P.
Szilveszter és Karányi Péter játszotta Tybalt szerepét. 2015-ben Péter úgy
döntött, hogy kimegy külföldre szerencsét próbálni. Lőrinczy György főigazgató
úr szólt, hogy castingot hirdetnek Tybalt szerepére és szeretnék, ha
jelentkeznék. Nagy örömömre megkaptam a szerepet és a lehetőséget, hogy
megmutathassam, mire vagyok képes és mit lehet még kihozni belőlem. 2015.
októberében álltam be a darabba, utána pedig jöttek az újabbnál újabb
lehetőségek.
Cs.: Melyik volt
eddigi szerepeid közül a kedvenced? Melyik az a szerep, amit a jövőben szívesen
játszanál?
D.: Több kedvencem is van, és
mindegyik más miatt. A Tybalt azért, mert számomra az a legszélsőségesebb
karakter, amit alakíthattam. A Nők az
idegösszeomlás szélén-ben pedig Carlos. Úgy érzem lubickolok ebben a „kis
ügyefogyott” szerepben.
Nagyon
szívesen eljátszanám Mozart-ot, Rudolf-ot vagy a Halált az Elisabeth-ből.
Cs.: Sok helyen
olvastam és hallottam már, hogy Dolhai Attila utódjaként emlegettek téged.
Hogyan szoktál erre reagálni?
D.: Én nem érzem így. Valaki azt
mondta hasonlítunk, valaki azt, hogy egyáltalán nem, minden esetre nagyon jól
esik. Nem érzem, hogy feltétlen ugyanaz a szerepkör lennénk. Valamit rám lehet
húzni a szerepeiből, valamit nem. Úgy vélem, egyelőre nem a hősszerelmes
bonviván vagyok. Szívesen játszanék táncos komikus szerepeket!
Cs.: Ha már nagy színészekről beszéltünk, ki az, aki a mai napig is hatással
van rád a színházban, például akinek igazán megfogadod a tanácsát?
D.: Sokan vannak, akiknek megfogadom
a tanácsukat, de nem emelnék ki külön senkit. Minden vélemény számít!
Cs.: Nem csak a
musical világában teljesítettél sokat, a tavalyi évadban lehetőséget kaptál,
hogy az operett műfajában is kipróbáld magad. Mesélsz nekem erről?
D.: Igen, a múlt évadban lehetőséget
kaptam, hogy szerepeljek a Jacques Offenbach: Kékszakáll című operettjében, amiben Alvarez
bőrébe bújhattam. A történet szerint
Kékszakáll sorra gyilkolja le a feleségeit. Vagyis azt hiszi, hogy meghaltak.
De Popolani-nak, akivel legyilkoltatja a hölgyeket, megesik a szíve rajtuk és
elengedi őket. Az én karakterem is hasonlóan jár, Bobéche tábornok lényegében
meg akar öletni.
Cs.: A Vidám
Színpadon is meghódítod a nézők szívét az Egy
csók és más semmi című zenés komédiában? Hogy jött a lehetőség? Mesélsz a
szerepedről?
D.: A Vidám Színpad készült ezzel a
produkcióval, és Dr. Sándor szerepére Langer Somát kérték fel, de a bemutató
napján Somának más színházi elfoglaltságai voltak. Így Lőrinczy György főigazgató
úr engem ajánlott Straub Dezsőnek és Böröndi Tamásnak. Így március 10-én a
bemutatón én szerepeltem.
Dr.
Sándor egy jól menő ügyvéd, aki egy válóperben Annie férjét képviseli.
Félreértés történik, az ügyvéd és Annie egymásba szeretnek, de nem tudják, ki
kicsoda. Csak a végén jönnek rá a tárgyaláson. Egy nagyon mókás darab, amiben
van három szerelmi szál, bonyodalmak. Minden, ami kell.
Cs.: Ha mindez nem
lenne elég, egy gyerekdarabban is megmutatkoztál a legutóbbi évadban, Lázár
Ervin Szegény Dzsoni és Árnikájában te alakítod a férfi főszerepet. A darab
különlegessége, hogy egy bábelőadás. Mennyivel volt nehezebb így a
próbafolyamat?
D.: Nem volt nehezebb a
próbafolyamat, nem kellett annyit báboznunk. Van egy ujjbábunk és egy
kacsabábunk. Annyit kellett megtanulnunk, hogy hogyan kell az ujjainkat
tartani, meg hogy mikor nyitjuk ki és zárjuk be a kacsa száját. Másfél hét
alatt be tudtuk tanulni.
Cs.: Élmény a
gyerekeknek való színjátszás?
D.: A gyerekek nagyon hálás közönség.
Nagyon édesek, amilyen tekintettel tudják nézni az előadást, azzal az átéléssel
játszok én is. Ezért is az egyik kedvenc előadásom.
Cs.: A
Stúdió befejeztével több szabadidőd lett. Mivel foglalatoskodsz, mikor nem épp
a színházban vagy?
D.: Ilyenkor szívesen megyek ki a
barátaimmal a Margitszigetre sportolni, például frizbizni. Esténként pedig
szívesen elmegyünk karaoke-zni, más színházi előadásokra.
Cs.: A Facebook oldaladon több mint 2000 követővel
büszkélkedhetsz. Valaki adta az ötletet, hogy legyen Facebook rajongói oldalad,
vagy magadtól vágtál bele?
D.: Őszintén megmondom, én eleinte nem nagyon
szerettem volna. Többen ajánlották, hogy csináljuk az oldalt. Jelenleg ketten
kezeljük Vitéz Nórival. Az ötlet pedig a Marie Antoinette bemutatója előtt
jött, akkor kezdtük el.
Cs.: Tapasztalataid alapján melyik korosztályból kerül ki
a legtöbb követőd?
D.: Nagyon változó, 12 éves kortól egészen 30-40
éves korig. Pontosan nem tudom, milyen arányban.
Cs.: Gondolom
Facebook-on is rengeteg levelet kapsz dicséretekkel és jó kívánságokkal,
valamint személyesen is odajönnek hozzád emberek, például az előadások után.
Szívesen megállsz egy-egy fotóra, aláírásra? Hogyan kezeled az ilyen
helyzeteket?
D.: Szívesen megállok mindig. Van,
hogy a Mozsár portán megvárnak minket egy-egy fotó kedvéért, ezeket nagyon
szeretem. Szoktam kedves üzeneteket kapni Facebook-on keresztül is.
Cs.: 2016. novemberében volt szerencsém részt venni Gömöri András Mátéval és barátaiddal
szervezett koncerten a Musical Café-ban. Tervezel még hasonló zártkörű
koncerteket, közönségtalálkozókat más színészekkel, vagy akár egyedül?
D.: Egyenlőre a közeljövőben még nem tervezek
közönségtalálkozókat.
Cs.: A musical
esten is felléptél már Gyálon és Kalocsán. Miben különbözik egy ilyen
környezetben énekelni?
D.: Teljesen más. Nehezebb
átszellemülni az ilyen koncerteken. Például az Árnyékdal, vagy Egy szegény
kissrác panasza előtt, ha nem is hangilag, de érzelmileg. Egy előadás
keretein belül az elejétől a végéig viszek egy szerepet. De az ilyen
musicalesteken csak kiragadunk egy-egy dalt, ami számomra nehezebb. Ezeken az estéken
legfőképp szórakoztatunk.
Cs.: Esetleg a
közeljövőben lesz ilyesfajta fellépésed?
D.: Október 7-én megyünk egy
jótékonysági rendezvényre, utána legközelebb december 9-én nagy örömömre a
Musical pluszon leszek látható!
Cs.: Visszatérve a
színházi tevékenységeidre, nyáron is aktív voltál. Júliusban még 3 alkalommal
bújhattál Jehan Frollo bőrébe a Notre
Dame-i toronyőrben. De ami még fontosabb, augusztusban Baján is
bizonyíthattál az Operettszínház új darabjában az István a királyban. Milyen érzés egy ikonikus magyar zenés műben
szerepelni?
D.: Mindig is nagyon szerettem az István, a király-t, így jó volt ebben a
próbafolyamatban is részt venni. Ez volt édesapám egyik kedvence. 6 éves korom
óta ismerem a rockoperát. Azóta is oda-vissza fújom az összes dalt. Játszottam
Miskolc és környékén Istvánt, Veszprémben pedig Koppányt. Tőlem egyáltalán nem
áll távol sem a mű, sem maga a rockopera/rockmusical műfaja.
Cs.: Habár te a
Regőst játszod a darabban, mégis felmerül bennem a kérdés az előadással
kapcsolatban: István vagy Koppány?
D.: Szerintem az emberek 80 %-a
Koppány-párti a zenék miatt, nagyon jól megírták a dalait. Laborc - Torda -
Koppány triumvirátusa igazán kedvelt karakterek a számomra.
Cs.: Még egy
hatalmas lehetőséget kaptál, hisz októberben pár alkalom erejéig szerepelhetsz
a Doktor Szöszi musicalben. Mesélsz a karakteredről és arról, hogy is kaptad a
szerepet?
D.: Igen, sajnos a bemutató
elcsúszott jövő év májusára, Warner Huntington-t fogom alakítani. Ő az a férfi,
aki az elején kidobja Elle-t, mert számára „kevés” a lány. Aztán a végén rájön,
hogy Elle mégsem olyan butuska, mint ahogy azt ő gondolta.
Cs.: Már most elég fényes
és gyümölcsöző pályáról beszélgethetek veled. De azért megkérdezném....hol és
hogyan képzeled el magad mondjuk 5 év múlva?
D.: Külföldre nem tervezek egyedül
kimenni. A színházzal szívesen kimennék turnézni, például a Szépség és a Szörnyetegben örömmel
eljátszanám Gaston-t vagy akár a Szörnyeteget. De az kissé távol áll tőlem,
hogy kiköltözzek, és ott színházat csináljak más nyelven. Szeretnék
Magyarországon maradni, több színházban játszani, több színésszel és rendezővel
megismerkedni, együtt dolgozni.
Cs.: Valószínűleg
sikereid hallatán, felnyitottam azon fiatalok szemét, akik gondolkodnak a
színészi pályán. Te mit tanácsolnál nekik?
D.: Sosem késő. Jó, hogy ha egy
gyerek tudja, mit akar. De az még jobb, ha az első pillanattól támogatják. Én például
14 évesen kezdtem el tudatosan készülni erre a
pályára.
Cs.: Ugyan nem
szerepelsz az előadásban, de ha jól tudom, augusztusban lehetőséged nyílt
Szegeden megnézni a Budapesti Operettszínház új sikermusical-jét, az Apáca show-t. Mi a véleményed róla?
D.: Nagyon tetszett a darab. Úgy
érzem, hogy itt bent a kőszínházban még nagyobb siker lesz, az apróbb
pillanatok is jobban megélnek majd.
Cs.: Utolsó
kérdésem, hogy miben láthatnak majd téged a nézők a 2018/2019-es évadban?
D.: A meglévő hat szerepemben biztos
láthatnak, így a Nők az idegösszeomlás
szélén-ben, az Elfújta a szél-ben,
a Szegény Dzsoni és Árniká-ban, az István, a király-ban, a Kékszakáll-ban, és az Ének az esőben című darabban. Illetve októberben állok be az Abigél-be, mint Kalmár tanárúr,
decemberben pedig bemutatásra kerül a Kék
madár című zenés mese, Szenteczki Zita rendezésében.
Köszönöm,
hogy elfogadtad a meghívásomat. Gratulálok a sikereidhez, és sok szép, izgalmas
feladatot, szerepet kívánok!
Az
előadásokon kívül decemberben 9-én Danival a Musical Pluszon is találkozhatok.
Köszönöm,
hogy elolvastátok az interjút, már javában folyik a 2018/2019-es színházi évad,
amihez mindenkinek jó szórakozást kívánok!
Az
interjú helyszínét a Baráti Kávézó 2 biztosította. ( A fotók a szerző
kizárólagos tulajdonát képezik. Engedély nélküli másolásuk, bármilyen módon
való felhasználásuk, vagy sajtótermék általi megosztásuk a szerzői jog
megsértésének minősül, melyet a törvény büntet.) + operett.hu
2018.09.07. Kányi
Csenge Emese
Megjegyzések
Megjegyzés küldése