Mindhalálig Musical gála- Az első gála élményem
Mindhalálig Musical
gála
Dalok rendszertelen
összeállítása
Van,
hogy ami eddig csakis felejthetetlen élményeket okozott, kivételesen csalódás.
Valami hasonló történt velem is. Viszont az elején szeretném tisztázni, hogy ez
teljesen az én véleményem, nektek okozhatott ez a gála más és jobb élményt. Én
mégis úgy érzem: sajnálom, hogy ilyen volt az első gála élményem, mert ez egy
időre megbélyegezte azt bennem, hogy érdemes-e máskor is ilyenfajta előadásra
menni. Azzal az érzéssel távoztam, hogy máskor inkább egy kerek történettel
rendelkező musicalre vagy prózai színdarabra mennék. Kissé negatív volt a
kezdés, de azért hallgattam azon a napon jó dalokat is, aminek azért örülök.
Íme tehát a Budapesti Operettszínház musical gálája.
A
Mindhalálig Musical gála Münchenben debütált először, ahol is a cikkeket
olvasva megállapítottam, hogy a német közönség pozitívan értékelte a zenés
színház nem hétköznapi, igazán különleges és színes műsorát. Ezért hát én is
egyre nagyobb érdeklődéssel vártam, hogy Budapesten megnézhessem. A honlapon
feltüntetett műsorban láttam, hogy rengeteg olyan darabból adnak elő a színház
művészei, amit Magyarországon nem is játszanak, vagy más pesti teátrumban. Például
a Hair-ből vagy az új We Will Rock You musicalből. Ám sajnos nagyon sok olyan
dallal találkoztam, ami kifejezetten nem tetszett nekem. És ezért is írtam az
elején, hogy ez tényleg az én személyes véleményem, egyáltalán nem kell velem
egyetérteni. Hisz az Operettszínház nem tehet arról, hogy én nem szeretem a
Kabaré, a Hair vagy a West Side Story dalait. Még. Ki tudja, lehet egy nap a
kedvenceim között fogom őket számon tartani. Ami még kevésbé tetszett nekem az
az volt, hogy úgy éreztem, kissé erőltetik az angolul való éneklést. Nem tudom,
a színháznak milyen szerződéseket kellett kötniük, hogy ez a show
létrejöhessen, lehet szerepelt köztük az, hogy bizonyos dalokat csak az eredeti
nyelven énekelhetnek. Én mégis kényelmetlenül éreztem magam, hogy angolul
kellett hallgatnom néhány számot, hisz rengeteg remek magyar dalfordítással
rendelkezünk. És, bár ez lehet a nem megfelelő hangosítás miatt volt, sokszor
nem is értettem, amit a közreműködők énekeltek. És amit címként írtam: a
rendszertelenség. Sokkal jobban tetszett volna, ha a dalok blokkosítva lettek
volna, mert így kuszaságba ment át a műsor. Például okosabb megoldás lett
volna, ha csinálnak egy Elisabeth-blokkot. A legutolsó dolog, és ígérem ez lesz
az utolsó hiba, amit felrovok, hogy Lévai
Enikő színésznőt én nem tettem volna bele a műsorba. Enikő egy remek
hanggal és hangi adottságokkal megáldott fiatal színésznő, viszont hallani a
hangján, hogy operettes hangképzésben részesült, mégis aznap délután musical
dalokat énekelt. Egy operett gálaműsorban szívesebben, nagyobb élvezettel
hallgattam volna.
Na,
de hogy ne csak a hibákat hozzam fel, voltak dalok és színművészek, akiknek
előadását nagyon is élveztem. Egyértelműen Janza
Kata vitte a pálmát az Elisabeth Az már nem én lennék című dalával. Már amikor megjelent Sissi
ikonikus ruhájában, és a zenekar épphogy csak belekezdett a dalba, taps tört ki
a nézőtéren. Ráadásul ott nyert értelmet számomra az, milyen, mikor egy énekes
CD minőségben énekel. Másik Elisabeth dalba becsatlakozott Horváth Dániel is, akinek szerintem piszok jól állna a Halál
szerepe, remélem lesz egyszer lehetőségünk látni őt a darabban, remekült helyt
áll a Hogyha kell egy tánc című
dalban, kitűnő partnert kapott maga mellé a legendás Sissi-t alakító
színésznőnk. Ezenkívül a Queen egyik
legpopulárisabb dalát is elénekelhette, sikerült a dal elején már megteremteni
a hangulatot, ezenkívül egy igazán nehéz koreográfiát is lenyomott a színpadon.
Cseh Dávid is nagyot énekelt a Jézus
Krisztus Szupersztár Gethsemane dalában.
Gubik Petra gyönyörű volt, mint
külsőleg és mint hangilag az Evita és Aida című musical dalaiban.
Kocsis Dénes, Laki Péter, Katona Klaudia
is kitűnően szerepelt a gálán, Vágó
Zsuzsi hatalmasat énekelt a legendás Macskák dalban, Nádasi Veronika hangja meg még mindig páratlan, kissé
"amerikás" hangjával. Serbán
Attila remekült konferált a gála elején, és még mindig őt tartom az egyik
legjobb zenés színésznek, megint csak lúdbőröztem a hangjától. A tánckarnak
rengeteg különböző stílusú táncot kellett betanulnia, nagyon jó támogatást
nyújtottak a színészeknek, a vetítések is tetszettek, különösen a Vámpírok
báljánál. Aminek meg külön örültem az az, hogy láthattuk az egész
zenekart a kitűnő karmesterükkel Makláry
Lászlóval, aki tényleg minden dal végén megérdemelten kapott tapsot, mint a
színészektől, mint a publikumtól.
Kissé
más volt most ez az írásom, mint eddig. Magam is meglepődtem, átolvasva a
fentieket, hogy mennyi negatív dolgot írtam. De ez most nem tetszett. Nem a
legjobb első benyomásom volt egy gáláról, talán pár év múlva megpróbálom újra.
Mindenesetre maradnék a történetekkel rendelkező előadásoknál. Nektek
természetesen nem kell egy véleményen lennetek velem. 2018-ban ismét visszatér
a gála, szóval tegyetek ti is próbát, hátha ti másképp látjátok a zenés teátrum
gáláját.
Köszönöm,
hogy elolvastátok az élménybeszámolómat, hamarosan újra jelentkezem. Kívánom
nektek, hogy a 2018-as év is rengeteg színházi élménnyel legyen színezve!
Kányi Csenge Emese
Képforrás: fidelio.hu
Megjegyzések
Megjegyzés küldése